מכתב 192




תרגמה מיידיש ומרוסית - ביאנקה רודיך (פברואר 2011):

ד"ר י. ברגשטיין
מחלות לב ופנימיות
וורשה

15/11/1938
יקיריי,
לפני שבוע קיבלנו את מכתביכם. אצלנו הכל בסדר. ליזוצ'קה בריאה לחלוטין ונמצאת בוורשה איתי. בסופי-שבוע אנחנו נוסעים לרוב לשרוברוב. שמחתי מאוד במכתבים מארץ ישראל ושקרובינו מרגישים טוב. אנו מחכים בקוצר-רוח לחדשות על מצבה של חינוצ'קה. בארץ ישראל המצב מתוח וקריטי. נקווה שהכל יהיה לטובה.
לאט-לאט מאמצי לקבל עבודה מוכתרים בהצלחה. בשבועות הקרובים אני מקווה להתקבל לעבודה בשתי משרות וזה ייתן לי כ400 זל' בחודש. רק אז, פאפוצ'קה [אבא] היקר, אוכל לכתוב לך ברורות על התקציב שלנו. בינתיים הכל במצב התחלתי. טוב מאוד, פאפוצ'קה [אבא] היקר, שאתה מבלה את הערבים רכון על דף גמרא. זה נותן לך הרי סיפוק רוחני רב, זה מעשיר את החיים ומשפיע לטובה על מצב הבריאות הכללי.
ליזוצ'קה מכינה לי כרגע "מאכל ליטאי", צימס שזיפים". היא לא אוהבת את זה במיוחד, אבלף כפי שידוע לכם, בשבילי זה מעדן מיוחד, ודאי מעיד על מוצאי הליטאי.
אני שמח, יקיריי, שאתם בריאים ומרגישים בטוב. אל תדאגו כשהמכתבים מאחרים להגיע. כרגע המצב מיוחד ואפשר שלפעמים גם הדואר לא יפעל בכלל. מכתבך, שיינקה, שימח אותנו מאוד. כבר זמן-מה שלא כתבת.
כפי שנודע לי בוורשה, גליקשטיין כבר נשוי עם בת של מהנדס והוא נהיה המנהל של ביטוח ביאליסטוק, עם פנסיה קטנה. זפפובנה עמד להתחתן, אנני יודע עם מי. ביטחנו את החפצים שלנו בפני שריפה, גניבה ושוד בערך של 15,500 זל'. אצלנו תמיד מישהו נמצא בבית. חוץ מזה השכונה כאן שקטה ובטוחה. המשרתת שלנו כבר שלושה חודשים היא שיקסה נהדרת. היא שירתה לפני-כן שנתיים אצל שלווין (אני מכיר אותה משם). היא יודעת לבשל היטב ונקי, וזה הרבה בשביל ליזוצ'קה. כל פעם כשאני כותב אליכם מזכירה לי ליזוצ'קה שהיא טרם כתבה לכם, יקיריי, והיא תשתדל להוסיף כמה מילים.
עניין הרנטגן יסתדר בקרוב, חינוצ'קה היקרה. איחולי הלבביים לך ולאשר היקר, ליום הולדתו של יעקבלה, שיגדל להיות לאיש בריא, מאושר, מביא תועלת לחברה, ושאתם תשבעו הרבה נחת ממנו. אמן.
שלכם זליה,
המאחל לכם כל טוב.
[רוסית:] יקיריי! אני שולחת לכם את ברכותי הטובות ביותר ודרישת שלום לבבית.
ליזה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כתבו כאן את התרגום שלכם. אם יש תיקון לתרגום אחר, או תוספת - אנא ציינו זאת. כל תרגום והערה עוברים אישור ולא יופיעו מיידית. תודה על עזרתכם!