מכתב 124




חלק העברית פוענח ע"י דגנית פרג סברנסקי (31.12.2010):
אוגוסטוב 28/5/39
שלום רב לכם חינה, פניה, ארקה ואשר – אהובַי ויקירַי!
בשבוע שעבר לא נתקבל המכתב, שצריך היה לבוא מבית יוסף, יוכל היות, שיגיע מחר, אבל אין אני רוצה לדחות את כתיבת מכתבי ביחוד, מפני שיש לי לשלוח לכם שני מכתבים של זליה, והעיקר מכתבה של ליזה, שנתקבל אחרי הפסקה ממושכה. המכתבים האלה יוודע לכם, שליזה כבר שבה לאיתנה. אני שאלתי את זליה אם ליזה בעצמה מיניקה את דבורה'לה ואת תשובתו תמצאו במכתבו השני. לפני שבוע שלחתי מכתב סגור לגבת, שם היו שתי תמונות של ליזה עם דבורה'לה גם את הקלישות החזרתי לך, חינה יקירה. מהתמונה גם כן נראה שמראה פניה של ליזה טוב. הספר הלבן הקדיר את מצב הרוח של היהודים בכל העולם וביחוד אצלכם בישוב, אבל אל יאוש! אנו נמשיך ליצור בארץ ועבודתנו ביצירה, בבנין תעשה במוקדם או במאוחר לאפס את הספר הלבן. היו חזקים ואמיצים, יקירי, ואל תדאגו, הימים הקשים יעברו וה'ישמור אתכם ואת כל הישוב היהודי מכל רע ופגע.
לערב שבועות שלחו לי זליה וליזה מתנה, כמו שעשו זאת גם בשנה שעברה, שתי כתנות עליונות ועניבה. אני אמנם עניתי להם, שיכלו להסתפק במתנה הכי יקרה שכבר שלחו לי קודם- תמונת ליזה עם דבורה'לה, שבכל פעם, כשאני ושיינקה מביטים על התמונה לִבֵּנו ירקד משמחה: אֶם מאֻשָרה ובת מוצלחה, זה נראה מהתמונה. בראשית ימי החופש נסע באופן טוב לזליה ולליזה ולדבורה'לה.אז אקח איתי את תמונת אמא ע"ה הגדולה ואביא לזליה שיתלה אותה בקבינט, אחר כך כשדבורה'לה תגדל תראה את התמונה של סבתא שירשה את שמה. יוכל היות, שעל יסוד ההחלטה של הועד הלאומי, שהישוב ישתדל לְמַעֵט עד כמה שאפשר להשתמש בדואר, תתחילו לכתוב מכתבים לא בכל שבוע רק בזמנים יותר גדולים, אם נדע שכך הוא באמת הונהג אצלכם, אז לא נדאג, כמובן, אם לא יתקבלו מכתבים בכל שבוע. כן גם אתם, יקירי, אל תדאגו, אם שבוע יעבור ולא יתקבל מכתב ממני. אני ושיינקה מרגישים את עצמנו באופן מצוין. הימים והשבועות חולפים. אצלנו אף על פי שעומדים אנו בסוף מאי, עדיין לא חם. כך אצלנו הכל בסדר גמור. מה נשמע אצלכם? האם ארקה עדיין נוסע? האם כבר יש לגרשונלה ויעקבלה ימי חופש? מַה שלום "תקוה", והאפרוחים האם גדלו כבר? ואיך הוא כעת המצב של המשק אצלכם, חינה יקירה? פריסת שלום לך חינה יקירה מאת פָּשקה באס ומשקה רוזנפלד. ספר שירייך, פניה יקירה, עשה רושם גדול בעיר. היו ברוב שלום ואושר הריני מנשק אתכם ואת גרשונלה, יעקבלה ופסח'ל שלכם אבא-סבא.
נ.ב. ליום הולדתי קנתה לי שיינקה אגודת פרחים ופרחים, מלאה בהם את כל הבית.




כדי להגדיל את התמונה יש ללחוץ עליה. תרגומים יש להשאיר בתגובה למטה או לשלוח לי לדוא"ל ואני אכניס לתגובות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כתבו כאן את התרגום שלכם. אם יש תיקון לתרגום אחר, או תוספת - אנא ציינו זאת. כל תרגום והערה עוברים אישור ולא יופיעו מיידית. תודה על עזרתכם!